47.250,14 kr
Du kan jämföra högst 4 produkter samtidigt. Om du lägger till denna produkt kommer den produkt du lade till först försvinna från listan.
Vill du fortsätta?
Felaktig eller saknad produktinformation? Meddela oss
Vänligen välj problemet
Dina synpunkter har skickats! Tack för att du hjälper oss att bli bättre.
ZX-1 EVO CRS har en högkvalitativ kolfiberram och är utrustad med ett 11-delat mekaniskt Shimano Ultegra R8000-gruppset och hydrauliska skivbromsar. ZX-1 EVO CRS är optimerad för att prestera på högsta nivå under alla tävlingsförhållanden – idealisk för snabba landsvägslopp, brant klättring och långdistansturer i Grand Tour-stil.
Den senaste Vitus ZX-1 har omarbetats och omkonstruerats. Här kommer EVO-utgåvan. Lättare, styvare och snabbare. Omgjord och granskad från grunden.
Vitus har genomfört tester som visar att ZX-1 EVO uppvisar upp till 45 % mindre motstånd än den tidigare modellen. Men det betyder ingenting förrän du släpper lös den och upplever det för dig själv. I aerocyklarnas värld, bland all jargong och data, är det lätt att glömma vad som egentligen betyder något. Att känna sig snabb är att vara snabb, och man kan inte känna sig snabb i en vindtunnel. Glädjen i hastighet finns bara i den verkliga världen. Ute på landsvägen. Känslan av att pressa på pedalerna och känna hur cykeln svarar. Och ju snabbare det går, desto lättare blir det. Det är där ZX-1 EVO utmärker sig. Det här är cykeln som arbetar med dig när vägen slingrar sig och vinden förändras. Det är vad aerodynamik går ut på.
ZX-1 EVO försummar inte allt för hastighetens skull, eftersom en obekväm förare inte kan vara snabb och effektiv. Åtminstone inte länge. Tack vare kolfiberramen i ett stycke finns inga leder eller svaga punkter. Cykeln är speciellt konstruerad för att vara styv där det krävs och ge komfort på andra ställen, vilket minskar hårdheten från vägen för en mer lugnande känsla. Inga kompromisser har gjorts när det gäller prestanda. Du får pålitlig prestanda i form av Shimanos Ultegra-gruppset, aerodynamiska Reynolds-hjul i kolfiber med djup sektion och ett integrerat styre/styrstam i kolfiber som ger en elegant front. Resultatet? En cykel med en fantastiskt ren estetik som skär genom luften med enastående effektivitet.
Prestandageometrin placerar föraren i en naturligt aerodynamisk position, så oavsett om du ger järnet under träning, spurtar efter vägskyltar eller kämpar i täten bygger EVO fart snabbt och behåller hastigheten med lätthet. Vitus har gjort denna cykel snabb. Att det går fort, det vet vi. Resten är upp till dig.
Ram: ZX-1 Evo Carbon SL, enriktad kolfiber, UCI-godkänd, invändig vajerdragning, 12 x 142 mm axel, platt fäste
Framgaffel: ZX-1 EVO Carbon SL, enriktad kolfiber, UCI-godkänd, avsmalnande styrrör, 100 x 12 mm, platt fäste, storleksspecifik offset
Styrlager: FSA/Vitus ACR, tätade lager, 1,5", 36 x 45 grader (FSA no.55ACR), Vitus/FSA-täcklock
Styre: Prime Primavera, enriktad kolfiber, aerodynamiskt, Rise: 78 mm, XS: 400 mm, S: 400 mm, M: 420 mm, L: 420 mm, XL: 420 mm, XXL: 420 mm
Styrstam: FSA ST-OS-185, integrerat, 31,8 mm styrhål, +/- 6 grader, XS: 100 mm S: 100 mm M: 110 mm L: 110 mm XL: 120 mm XXL: 120 mm
Handtag (styrlinda): Vitus Super Grip, Anti Slip
Hjulset: Reynolds AR58/62, skivbroms, kolfiber, kanttråd, 700c, Tubeless Ready, 24 hål, 100 x 12 mm fram, 142 x 12 mm bak, Center Lock, HG-frinav
Främre fälg: Reynolds AR58, kolfiber, Tubeless Ready, skivbroms, Fälgdjup: 58 mm
Inre fälgbredd: 19 mm
Yttre fälgbredd: 28 mm
Bakre fälg: Reynolds AR62, kolfiber, Tubeless Ready, skivbroms, Fälgdjup: 62 mm
Inre fälgbredd: 21 mm, Yttre fälgbredd: 30 mm
Framnav: Reynolds GW TR, 100 x 12 mm, Centerlock
Baknav: Reynolds GW TR, 142 x 12 mm, Centerlock, HG-frinav
Framdäck: Michelin Power Road TLR, 700c x 25c, kompatibelt med slanglöst
Bakdäck: Michelin Power Road TLR, 700c x 25c, kompatibelt med slanglöst
Ekrar: Reynolds Sprint, 2-korsmönster, externa mässingsnipplar
Kedja: KMC, X11, 11-delat
Vevparti: Shimano Ultegra R8000, FC-R8000, 52/36T, XS: 165 mm S: 170 mm M: 172,5 mm L: 172,5 mm XL: 175 mm XXL: 175 mm
Vevlager: TRiPEAK 386-24 BB 386EVO för 24 mm axel
Frambroms: Shimano Ultegra R8000 Disc BR-R8070, hydraulisk skivbroms, platt fäste
Bakbroms: Shimano Ultegra R8000 Disc BR-R8070, hydraulisk skivbroms, platt fäste
Bromsskivor: Shimano MT800, Fram: 160 mm, Bak: 140 mm
Framväxel: Shimano Ultegra R8000, FD-R8000-F
Bakväxel: Shimano Ultegra 8000, RD-R8000-GS, 11-delat, lång växelarm, Shadow
Vänster reglage: Shimano Ultegra R8000, ST-R8020
Höger växelreglage: Shimano Ultegra R8000, ST-R8020, 11-delat
Frihjul: Shimano Ultegra R8000 11/32T
Sadel: Vitus Race Performance, räls i stål/kromnitrid, tryckavlastningskanal
Sadelstolpe: ZX-1 EVO Aero, 20 mm/-2 mm offset, XS/S: 300 mm, M/L: 350 mm XL/XXL: 400 mm
Sadelskruv: ZX-1 EVO Integrerat internt kilsystem
Varje cykel monteras, testas och finjusteras av Wiggles egna kvalificerade cykelmekaniker för att säkerställa att din cykel levereras i toppskick. Vi förser alla cyklar med en uppsättning plastpedaler, en pedalnyckel och en multiverktygssats. Ta reda på vilken storlek som passar dig genom att klicka på storleksguiden.
Vänligen observera: På grund av rådande problem i den globala leveranskedjan kan vi komma att ändra specifikationen för de komponenter som medföljer denna cykel. Alla alternativa produkter är av jämförlig eller högre specifikation än den ursprungligen tilltänkta komponenten.
Observera att tillverkaren kan förbehålla sig rätten att ändra specifikationen och byta ut vissa av komponenterna på denna sida till något likvärdigt.ZX-1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
XS | S | M | L | XL | XXL | ||
1. Höjd | cm | 160 - 165cm | 165 - 170cm | 170 - 177cm | 176 - 186cm | 186 - 193cm | 193 - 200cm |
ft | 5′ 3″ - 5′ 5″ | 5′ 5″ - 5′ 7″ | 5′ 7″ - 5′ 91⁄2″ | 5′ 91⁄2″ - 6′ 1″ | 6′ 1″ - 6′ 4″ | 6′ 4″ - 6′ 61⁄2″ | |
2. Insidan av benet | cm | 68 - 74cm | 74 - 76cm | 76 - 79cm | 79 - 84cm | 84 - 87cm | 87 - 93cm |
tum | 27″ - 29″ | 29″ - 30″ | 30″ - 31″ | 31″ - 33″ | 33″ - 341⁄2″ | 341⁄2″ - 361⁄2″ | |
3. Sadelstolpens längd | mm | 470mm | 490mm | 510mm | 530mm | 550mm | 570mm |
tum | 181⁄2″ | 191⁄2″ | 20″ | 21″ | 211⁄2″ | 221⁄2″ | |
4. Sadelrör - mitt till mitt | mm | 450mm | 470mm | 490mm | 510mm | 530mm | 550mm |
tum | 171⁄2″ | 181⁄2″ | 191⁄2″ | 20″ | 21″ | 211⁄2″ | |
5. Virtuellt överrör | mm | 520mm | 537mm | 551mm | 566mm | 581mm | 592mm |
tum | 201⁄2″ | 21″ | 211⁄2″ | 221⁄2″ | 23″ | 231⁄2″ | |
6. Frammitt | mm | 579mm | 590mm | 591mm | 600mm | 611mm | 623mm |
tum | 23″ | 23″ | 231⁄2″ | 231⁄2″ | 24″ | 241⁄2″ | |
7. Hjulbas | mm | 979mm | 990mm | 991mm | 1000mm | 1012mm | 1024mm |
tum | 381⁄2″ | 39″ | 39″ | 391⁄2″ | 40″ | 401⁄2″ | |
8. Längd på huvud | mm | 90mm | 112mm | 130mm | 148mm | 164mm | 181mm |
tum | 31⁄2″ | 41⁄2″ | 5″ | 6″ | 61⁄2″ | 7″ | |
9. Gaffelns offset | mm | 51mm | 51mm | 45mm | 45mm | 45mm | 45mm |
tum | 2″ | 2″ | 2″ | 2″ | 2″ | 2″ | |
10. Styrrörets vinkel | grader | 70.9° | 70.9° | 72.4° | 72.9° | 73.2° | 73.5° |
11. Sadelrörets vinkel | grader | 73.6° | 73.6° | 73.4° | 73.3° | 73.2° | 73.5° |
12. Kedjestagslängd | mm | 410mm | 410mm | 410mm | 410mm | 410mm | 410mm |
tum | 16″ | 16″ | 16″ | 16″ | 16″ | 16″ | |
13. Vevlagerdropp | mm | 70mm | 69mm | 69mm | 68mm | 68mm | 68mm |
tum | 3″ | 21⁄2″ | 21⁄2″ | 21⁄2″ | 21⁄2″ | 21⁄2″ | |
14. Höjd | mm | 500mm | 522mm | 543mm | 562mm | 578mm | 595mm |
tum | 191⁄2″ | 201⁄2″ | 211⁄2″ | 22″ | 23″ | 231⁄2″ | |
15. Räckvidd | mm | 372mm | 381mm | 387mm | 396mm | 406mm | 416mm |
tum | 141⁄2″ | 15″ | 15″ | 151⁄2″ | 16″ | 161⁄2″ | |
Vi återbetalar dig för varor köpta av oss om du returnerar dem inom 365 dagar. Detta gäller inte för presentkort och specialanpassade varor, om det inte är något fel på dem.
Returnerade varor måste vara oanvända och returneras i originalförpackningen. Detta gäller inte för varor som det är något fel på.
Wiggle betalar fraktkostnaden för returer av varor med fel.
Mer information om vår returpolicy