Konto och önskelista

Kontosäkerhet

Kontosäkerhet

Här hittar du råd och vägledning gällande misstänkt aktivitet på våra kunders konton.

Om du har upptäckt aktivitet på ditt konto som du inte känner igen, kan du kontakta Wiggles säkerhetsexperter på accountsecurity@wiggle.com. På så vis får du prioriterad tillgång till vårt team som endast ägnar sig åt kontosäkerhet.

 

Så skyddar Wiggle din information

Våra system är starka, moderna och uppdateras hela tiden med nya säkerhetsfunktioner som håller dina uppgifter säkra.

Här är bara några av de steg vi tar för att skydda dina uppgifter:

  • Dina kontouppgifter lagras på en säker och krypterad databas i ett privat, begränsat och specialiserat datacenter i Storbritannien.
  • Dina kortuppgifter lagras inte på vår hemsida. De är krypterade och kan varken ses eller nås även om bedragaren får tillgång till dina inloggningsuppgifter från en källa utanför Wiggle.
  • Vi har automatiska, omedelbara varningar som meddelar dig om dina kontouppgifter har ändrats.
  • Om du ändrar ditt kontos mailadress kommer alla sparade betalningsmetoder automatiskt att raderas.

 

Så kan du skydda dig själv mot bedrägeri

Här är några ytterligare tips för hur du kan gå till väga för att skydda dig själv och hålla dina inloggningsuppgifter säkra.

  • Kontrollera om din mailadress drabbats vid tidigare dataintrång, t.ex. via  https://haveibeenpwned.com/
  • Använd olika lösenord för olika hemsidor, särskilt för bankärenden och shopping.
  • Använd starka lösenord.
  • Använd endast sidor med URL-adresser som börjar med ”HTTPS:”.
  • Uppdatera ditt lösenord regelbundet. Du kan ändra ditt Wiggle-lösenord här.
  • Uppdatera mjukvaran på alla dina enheter.
  • Om du mottagit ett meddelande att ditt konto har drabbats rekommenderar vi starkt att du återställer ditt lösenord.
  • Om du upptäckt misstänkt aktivitet, kontakta våra säkerhetsspecialister på accountsecurity@wiggle.com.

 

Uppdatering gällande ytterligare säkerhetsåtgärder

Efter enskilda händelser i juni 2020 där Wiggle-konton använts bedrägligt, har Wiggle vidtagit ytterligare säkerhetsåtgärder för att skydda dina uppgifter på ett bättre sätt. De är följande:

  • Som ett extra försiktighetsmått har Wiggle kontaktat alla kontoinnehavare som gjort ändringar på sina Wiggle-konton under de senaste 31 dagarna.  Vi har tillfälligt låst dessa konton och kontrollerar med kontoinnehavaren att ändringar som gjorts är avsiktliga.
  • Vi har återställt lösenorden för alla konton som kan ha drabbats av bedräglig aktivitet.
  • Vi har skapat en ytterligare säkerhetsvägg genom att be våra kunder fylla i sina kortuppgifter på nytt när de lägger beställningar.
  • Vi har frivilligt tagit kontakt med Information Commissioners Office och kommer att fortsätta arbeta enligt deras riktlinjer.
  • Vi har gett offentliga uttalanden på sociala medier för att förklara situationen för våra kunder och be dem ändra sina lösenord som en försiktighetsåtgärd.

Kontosäkerhet förblir av högsta vikt för Wiggle, och vi fortsätter att jobba hårt för att garantera kunduppgifters säkerhet.

Hur ändrar jag mina kontouppgifter?

Hur ändrar jag mina kontouppgifter?

Det är enkelt att ändra uppgifterna på ditt konto, t.ex. lösenordet, prenumerationen på vårt nyhetsbrev, leveransadressen, e-postadressen och bankkortsuppgifterna. Följ bara dessa enkla instruktioner:

  1. Logga in på ditt konto genom att klicka på länken till Ditt konto som du hittar högst upp på sidan.
  2. Välj fliken för den information du vill ändra på listan till vänster.
  • Om du vill ändra ditt lösenord, e-postadress eller uppgifterna för prenumerationen på vårt nyhetsbrev, ber vi dig att välja ”Dina uppgifter” istället.
  • För leveransadressen, välj ”Dina adresser”
  • För bankkortsuppgifter, välj ”Dina bankkortsuppgifter”
  1. Ändra sedan uppgifterna du vill ändra.
  2. Klicka på knappen för att spara ändringarna.
  3. Ändringarna har sparats.

Vi ber dig att observera att uppgifterna för din prenumeration på vårt nyhetsbrev inte synkroniseras med dina kontouppgifter. Prenumerationsuppgifterna måste ändras separat.

Prenumeration på vårt nyhetsbrev

Prenumeration på vårt nyhetsbrev

För att påbörja prenumerationen är allt du behöver göra att klicka på prenumerationsikonen högst upp till höger på vår hemsida.

Fyll sedan i uppgifterna i formuläret och klicka på knappen för att skicka in registreringen.

Du behöver inte öppna ett konto för att kunna prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Klicka här för att avregistrera dig från nyhetsbrevet.

Mina beställningar

Mina beställningar

Du kan när som helst se din beställningshistorik genom att logga in på ditt konto. Sektionen "Dina senaste beställningar" visas då högst upp på sidan. Härifrån kan du även klicka på "Visa alla beställningar" för att se äldre beställningar.

Klicka på det aktuella kalenderåret högst upp på sidan för att hitta din beställning.

Här bör du kunna se statusen på ordrar från de två senaste åren.

Om du behöver information om en beställning som lagts för mer än 2 år sedan, vänligen kontakta oss.

Jag har glömt mitt lösenord

Jag har glömt mitt lösenord

Om du har glömt eller tappat bort ditt lösenord, följ stegen nedan:

  1. Se till att du har loggat ut helt från ditt konto. Du kan göra detta genom att klicka på Inte du?, så försvinner ditt namn från sektionen ’Välkommen!’
  2. Klicka på Glömt ditt lösenord? på inloggningssidan och lägg till din mailadress. Klicka sedan på Återställ lösenord. Därefter skickas ett nytt lösenord ut till dig.
  3. Klicka på länken i mailet som tar dig tillbaka till hemsidan. Allt du behöver göra är att ange din mailadress och nya lösenord.
  4. Om hemsidan även ber om ditt gamla lösenord, vänligen gå tillbaka till steg 1 för att se till att du är helt utloggad. Att radera cookies kan också hjälpa i det här fallet. Klicka här för mer information.
  5. Om hemsidan meddelar att din mailadress är “ogiltig” eller om du har andra problem med att återställa ditt lösenord, vänligen kontakta oss för ytterligare hjälp.

Om du har glömt den mailadress du använt vid registreringen är du välkommen att kontakta oss så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig.

Min önskelista

Min önskelista

Hur lägger jag till varor på listan?
För att skapa en lista behöver du bara klicka på en vara, och istället för att välja "Lägg i varukorgen" välja "Lägg till önskelistan". Om du vill lägga till flera exemplar ändrar du bara antalet. Du kan lägga till så många varor som du vill.

Hur mejlar jag listan till mina vänner?
Du kan mejla listan till dina vänner genom att logga in på ditt konto & önskelista, som du hittar längst upp på sidan. Välj sedan ”min önskelista” på listan till vänster. Du kommer att ombes uppge både din egen e-postadress och din väns e-postadress, samt ett meddelande när du klickar på den gråa meddelandeknappen. Meddelandet med länken till din önskelista kommer att skickas till din vän.

Hur handlar jag en vara från en önskelista?
Om en vän skickar dig en länk till sin önskelista behöver du bara klicka på länken i mailet, så tar den dig till listan. Välj de varor du vill handla, gå till kassan och betala för varorna som vanligt.