Kundtjänst

Returer

Oönskad vara / ej bristfällig

Oönskad vara

Om du har ångrat ditt köp så returnerar du varan till oss! Vi erbjuder 365 dagars öppet köp från köpdatumet. Produkten måste vara oanvänd och i sin originalförpackning, med alla lappar och etiketter kvar.

En mindre fraktavgift tillkommer vid retur av oönskad vara från andra länder än Storbritannien. Avgifter och tillgängliga returmetoder anges när du skapar returen.

Vi har några undantag gällande 365-dagarsregeln, se nedan:

  • Sportnäring och produkter med bäst före-datum har 28 dagars retur*
  • Specialtillverkade produkter som t.ex hjulbyggen kan inte returneras*
  • GPS-system som sportklockor och cykeldatorer kan endast returneras om de är oregistrerade*
  • Av hygieniska skäl kan underkläder och simkläder endast returneras om plagget är oanvänt*

Notera att vi kan neka en retur om vi anser att varan köptes för att säljas vidare och inte för personligt bruk.

*Om produkten inte är bristfällig.

Vi kan inte byta oönskade varor. Du måste returnera den oönskade varan mot återbetalning och kan sedan gå in på vår hemsida och lägga en ny beställning på den vara du vill ha. Vi återbetalar den oönskade varan med din ursprungliga betalningsmetod inom 14 dagar efter att returprodukten nått vårt varuhus.

Hur returnerar jag min vara?

Om du vill returnera en oönskad vara ber vi dig följa dessa steg:

  1. Logga in på Ditt konto
  2. Hitta beställningen med den vara du vill returnera och klicka på “Returnera” eller väljSkapa retur och hitta din beställning.
  3. Välj de varor du vill returnera och ange an anledning till returen
  4. Välj den tjänst du vill använda för returen
  5. Betala för returen via den säkra betaltjänsten. Alla alternativ och avgifter för returen visas när du skapar din returbegäran.
  6. Skriv ut din returetikett och returblankett (du kan skriva ut dessa senare från vårt e-postmeddelande)
  7. Stoppa in returblanketten i försändelsen tillsammans med de varor du returnerar.
  8. Fäst returetiketten utanpå försändelsen och skicka den till Wiggle

OBS! Om du skickar en retur från ett land utanför EU och väljer att returnera varan själv msåte du se till att tydligt skriva “Returned Goods – Failed Sale” på utsidan av försändelsen, samt ange det ursprungliga beställningsnumret på utsidan av försändelsen. Se även till att detta anges tydligt på tulletiketten (CN22 och/eller CN23) på försändelsens utsida. Om du inte följer dessa instruktioner kan det innebära att försändelsen inte accepteras vid den brittiska gränsen utan skickas tillbaka till avsändaren.

OBS! Alla returer behandlas av vårt lager i Storbritannien. Även om vi i vissa länder har möjlighet att erbjuda retur till en lokal adress, måste alla returnerade produkter fraktas tillbaka till Storbritannien innan returen kan behandlas. Vi skickar en bekräftelse via e-post så snart din retur har behandlats.

Trasig/skadad vara

Bristfällig, Skadad, Fel & Ofullständig vara

 

Bristfällig produkt

Bristfälliga produkter är inte med i vår 365-dagarsregel eftersom de kan skickas tillbaka till oss när som helst. Bristfälliga produkter genomgår en fullständig undersökning för att kontrollera om felet täcks av garantin. De kan hända att vi skickar produkten till tillverkaren så att de kan bekräfta felet.

Alla produkter från Wiggle täcks av garanti och, i de flesta fall, täcker garantin tillverkningsfel och andra fel som till exempel bristande yrkesskicklighet vid tillverkningsprocessen.

Om du anser att något är fel med en produkt du köpt från oss, vänligen kontakta vår kundtjänst med foton och invänta svar innan du skickar tillbaka varan. Det kan hända att vi kan lösa problemet utan att du behöver betala fraktkostnader.

Vi kommer att ta kontakt med dig om hur du går vidare med nästa steg.

 

Skadad, Fel & Ofullständig produkt

Om du har tagit emot en vara som är skadad, inte är samma som du beställt eller om delar saknas ber vi dig kontakta vår kundtjänst med foton. Vänligen invänta svar innan du returnerar din vara då det kan kända att vi kan lösa problemet utan att du behöver betala fraktkostnader.

 

Hur returnerar jag min vara?

Om du vill returnera en vara som inte är bristfällig ber vi dig följa dessa steg:

  1. Loga in på Ditt Konto
  2. Hitta ordern med den vara du vill returnera och klicka på 'Returnera' eller välj Skapa en Retur och hitta din beställning
  3. Välj de varor från din beställning du vill returnera och ange ett skäl till returen
  4. Välj tjänsten du vill använda för returen
  5. Betala din retur på ett säkert sätt (om betalning krävs)
  6. Skriv ut adresslappen och retursedeln (finns även i bekräftelsemailet och kan skrivas ut vid ett senare tillfälle)
  7. Lägg retursedeln inuti ditt paket med de varor du vill returnera
  8. Sätt adresslappen på paketet och skicka tillbaka det till oss

 

Obs: Om du skickar returen från ett icke-EU land och väljer att skicka paketet själv ber vi dig att tydligt märka paketet med ”Returned Goods – Failed Sale” och ditt första ordernummer på utsidan av paketet. Skriv även detta på tulldeklarationen (CN22 och/eller CN23) på utsidan av paketet. Om dessa instruktioner inte följts kan det hända att paketet nekas och skickas tillbaka till avsändaren.

Obs: Alla bristfälliga varor måste vara rena och torra innan de skickas tillbaka. Vi kan inte hantera smutsiga produkter på grund av hälso- och säkerhetsskäl. I detta fall kan det hända att varan skickas tillbaka till dig och därmed fördröjer din retur och återbetalning.

Cyklar, ramar och stora föremål

Retur av cyklar

Om du av någon anledning inte är nöjd med din cykel kan du skicka tillbaka den till oss, förutsatt att den är ny och oanvänd. Hör av dig till oss så att vi kan ordna med returen.

OBS! Notera följande:

Se till att inte använda cykeln förrän du är säker på att du vill behålla den. Har du använt cykeln är det tyvärr inte möjligt att returnera den. Vi rekommenderar att du behåller originalförpackningen ifall du skulle vilja returnera cykeln. Tänk på att det är du som får stå för returkostnaden, samt se till att cykeln förpackats frakt på ett säkert sätt motsvarande då den levererades till dig.

Din cykel täcks av Wiggles samt tillverkarens garanti. Kontakta oss för mer information. Om din cykel går sönder medan garantin fortfarande gäller ber vi dig höra av dig till oss innan du skickar tillbaka cykeln eller eventuella cykeldelar, eftersom vi ofta kan lösa problemen utan att retur behövs. Om en retur ändå måste göras ber vi dig av hälso- och säkerhetsskäl att rengöra cykeln/cykeldelarna innan du skickar tillbaka dem till oss. Försök inte att reparera en trasig cykel själv, då vår garanti inte gäller i dessa fall.

Du kan inte returnera cyklar eller andra större varor direkt till vår lokala adress. Vi ber dig kontakta oss för att ordna med en alternativ returmetod istället.

 

Obs: Om du skickar returen från ett land utanför EU och väljer att skicka paketet själv ber vi dig att tydligt märka utsidan av paketet med ”Returned Goods – Failed Sale” och samt det ursprungliga ordernumret. Ange även detta tydligt på tulldeklarationen (CN22 och/eller CN23) på utsidan av paketet. Om dessa instruktioner inte följts kan det hända att paketet nekas och skickas tillbaka till avsändaren.

OBS! Alla returer behandlas av vårt lager i Storbritannien. Även om vi i vissa länder har möjlighet att erbjuda retur till en lokal adress, måste alla returnerade produkter fraktas tillbaka till Storbritannien innan returen kan behandlas. Vi skickar en bekräftelse via e-post så snart din retur har behandlats.

Returnera en present

Returnera en present

Om du har fått en present som du inte är helt nöjd med ber vi dig klicka här så skickas du vidare till vårt returformulär för presenter.

Notera att du först kommer till vår inloggnings-/registreringssida. Om du redan har ett konto hos oss ber vi dig logga in. Om du inte har något konto ber vi dig registrera dig för att kunna gå vidare med returförfrågan.

Vänligen använd inte detta returformulär för varor som du har köpt via ditt egna användarkonto. Vi ber dig istället följa den vanliga returprocessen som du hittar här.

Övrigt

Övrigt

Om ingen av situationerna ovan stämmer överens med ditt fall ber vi dig kontakta oss.

Tillbaka till toppen