Betalning

Betalningsmetoder

Betalningsmetoder

Vi erbjuder betalning med kredit- eller betalkort, PayPal, presentkort och Finance V12.

Vilka betalningsmetoder som finns tillgängliga för dig beror på leveransland och går att se längs ned till höger i din varukorg.

Om du vill ändra leveransland eller valuta följer du bara stegen nedan.

Om du använder en dator/bärbar dator klickar du på flaggan högst upp till höger på hemsidan. Då ser du tre rullgardinsmenyer, där du kan välja Språk, Valuta och Mottagaradress:

Om du använder en mobiltelefon/app klickar du på de tre linjerna högst upp till vänster på skärmen, klickar på Konto och sedan på Valuta. Då ser du rullgardinsmenyerna Språk, Valuta och Mottagaradress (se ovan).

När du väl har valt dina inställningar klickar du på Spara ändringarna för att uppdatera hemsidan innan du fortsätter till varukorgen. 
 
Du kan välja din föredragna betalningsmetod i betalningsskedet.

Kredit- och betalkort

Så betalar du med kredit- eller betalkort

Hos Wiggle kan du betala med de flesta stora kredit- och betalkort.

När du slutför din beställning måste du ange dina kortuppgifter samt kortinnehavarens namn och adress. Kolla en extra gång att allting stämmer. Om uppgifterna är felaktiga kan din beställning bli vilande. Vi kontaktar dig om det uppstår problem. 

Vi tar följande betal- och kreditkort:

 Visa (Visa Electron & Visa Debit)
 
 MasterCard
 
 Maestro
 
 American Express
 
 JCB
 
 
Autentisering via 3DSecure
 

Av säkerhetsskäl kan du komma att bli ombedd att verifiera transaktionen via 3DSecure-autentisering. Detta sker i enlighet med industristandard och möter EU-direktivet PSD2.

3DSecure är en autentiseringsprocess som erbjuder ett extra säkerhetslager för att skydda dig när du handlar på nätet.

Om 3DSecure gäller kommer en ruta från din bank att öppnas när du klickar på "Betala säkert nu". Du kommer sedan att bli ombedd att antingen ange ditt 3DSecure-lösenord (det du redan registrerat hos din bank) eller en autentiseringskod (som automatiskt skickas till dig via det förval du gjort hos din bank). Efter att du har angett rätt uppgifter godkänns din betalning och beställningen bekräftas som vanligt.

Om du väljer att ändra lagrad kortinformation kommer du att behöva verifiera din CVV-kod på nytt (de 3 siffrorna efter signaturremsan på ett Visa eller Mastercard, eller de sista 4 siffrorna på American Express) innan ändringen kan behandlas.

Så betalar du med PayPal

Så betalar du med PayPalPayPal

PayPal är ett snabbt, enkelt och säkert sätt att betala på nätet. Allt du behöver är ett PayPal-konto. För mer information om hur du skapar ett konto hänvisar vi till PayPals hemsida.
 
När du beställer via PayPal debiteras värdet för hela beställningen, inklusive varor som är slut i lager. Om vi inte har ett bekräftat datum då produkten ska vara tillbaka i lager annulleras varan och beloppet återbetalas till ditt PayPal-konto.
 
Observera att beställningen skickas till adressen som bekräftas på Wiggles hemsida i kassan, inte till adressen på ditt PayPal-konto. Dubbelkolla att leveransadressen stämmer i kassan innan du slutför beställningen.
 
Se vanliga frågor nedan om du vill ha mer information.
 

1. Hur gör jag om jag vill betala med PayPal?

Gör så här för att betala via PayPal:

  • Skapa din beställning och gå till kassan som vanligt.
  • Klicka på Betala med PayPal i kassan. Du slussas då vidare till PayPals hemsida.
  • Godkänn betalningen i ditt PayPal-konto.
  • När betalningen godkänts återvänder du till Wiggle för att bekräfta dina uppgifter* och slutföra beställningen.
  • När beställningen är klar får du en beställningsbekräftelse skickad till den mejladress du länkat till ditt PayPal-konto.
*Titta en extra gång att leveransadressen som visas stämmer innan du slutför beställningen.
 

2. Varför har PayPal debiterat mer än priset ni angav? 

Vi godkänner PayPal-betalningar i brittiska pund, euro, amerikanska dollar, australiensiska dollar, kanadensiska dollar, japanska yen, norska kronor, danska kronor, svenska kronor och schweiziska franc. Om du betalar i en annan valuta används Bank of Englands valutakurser. Om du handlar genom PayPal används deras egen valutakurs som kan skilja sig något från vårt pris. Du kan läsa allt om PayPals valutakurser i deras villkor.
 

3. Kan jag använda PayPal utan att öppna ett konto hos PayPal?

Nu kan du betala med PayPal utan att först öppna ett konto. Det innebär att PayPal inte kommer att behålla dina kontouppgifter efter köp. Denna metod kan dock endast användas vid upp till 10 köp.

4. Vad gör jag om det uppstår problem med min PayPal-betalning?

PayPal är en extremt säker betalningsmetod, men precis som med allt annat kan problem ibland uppstå. Vi har samlat viktig information här nedan:
  • Om du skickades vidare till en sida med felmeddelande eller inte har fått någon bekräftelse på beställningen från oss på Wiggle, så är det troligt att din beställning inte genomförts. Om du är osäker kan du logga in på ditt användarkonto hos Wiggle för att se din beställning. Om beställningen inte dykt upp inom 5 minuter har något gått fel vid genomförandet av beställningen. Om du har fått ett mejl från PayPal där de skriver att du har betalat för din beställning men inte fått någon bekräftelse på beställningen från Wiggle, ber vi dig logga in på ditt användarkonto hos Wiggle för att se om beställningen finns med där. Gör den inte det ber vi dig att kontakta oss. Uppge ditt namn, den mejladress du använt för ditt Wiggle-konto samt PayPal-konto, de varor du beställt samt eventuella rabattkoder du använde vid beställningen. På så sätt kan vi återskapa din beställning och koppla den till din betalning hos PayPal.
  • Om du använder Switch/Maestro med PayPal: När du ska genomföra betalningen hos PayPal efter att ha skickats vidare till deras sida frågar de om dina kortuppgifter trots att du redan uppgett dem när du skapade ditt konto. Även fast du skriver in uppgifterna igen dyker det upp ett felmeddelande. PayPal rekommenderar att du då uppger kortuppgifterna för ett annat kredit- eller kontokort. Behöver du ytterligare hjälp ber vi dig kontakta PayPal.
  • 'Köparen har restriktioner' - PayPal har satt restriktioner på ditt konto och har inte kunnat fullfölja beställningen. Vi ber dig att kontakta PayPal för att lösa problemet. Alternativt kan du ändra betalningsalternativ och betala direkt till Wiggle med betalkort. Uppdatera då din användarprofil på Wiggle med det kort du vill använda och kontakta oss för ytterligare hjälp.
  • 'Transaktionen kan inte genomföras’ - PayPal anser att du inte har tillräckligt med pengar för att genomföra beställningn. Vi ber dig att kontakta PayPal för hjälp och sedan kontakta oss när problemet är löst. Då kan vi göra ett nytt försök att behandla din beställning. Alternativt kan du ändra betalningsalternativ och betala direkt till Wiggle med betalkort. Uppdatera då din användarprofil på Wiggle med det kort du vill använda och kontakta oss för ytterligare hjälp.
  • 'Konto saknas' – Det konto som du valt att betala din beställning med är inte längre kopplat till ditt PayPal-konto eller till din beställning. Vi ber dig kontakta PayPal för att lösa problemet. Alternativt kan du ändra betalningsalternativ och betala direkt till Wiggle med betalkort. Uppdatera då din användarprofil på Wiggle med det kort du vill använda och kontakta oss för ytterligare hjälp.
  • 'Transaktion nekad pga högriskkonto' - PayPal har gjort en riskanalys på ditt konto av säkerhetsskäl och anser att ditt konto kan innebära en hög risk, och vill därför inte fullfölja beställningen. Vi ber dig kontakta PayPal för att lösa problemet. Alternativt kan du ändra betalningsalternativ och betala direkt till Wiggle med betalkort. Uppdatera då din användarprofil på Wiggle med det kort du vill använda och kontakta oss för ytterligare hjälp.

5. Går det att betala med PayPal Credit?

Vi godkänner betalning via PayPal Credit vid kvalificerade beställningar. För mer information, vänligen besök PayPals hemsida här

Använda presentkort och rabattkoder

Använda presentkort eller rabattkod

För att använda ett presentkort eller en rabattkod följer du bara stegen nedan:
  1. Välj den/de produkt(er) som du vill beställa och lägg till dem i din varukorg.
  2. Skriv in rabattkoden i fältet Rabattkod och tryck på Lägg till rabattkod*.
  3. Fortsätt till kassan som vanligt.
*Om din beställning inte uppfyller erbjudandets Allmänna villkor visas ett meddelande på skärmen. Du kan behöva ändra din beställning för att ta del av erbjudandet.
 
Observera att vissa rabattkoder kräver att du handlar för ett minimibelopp eller endast gäller utvalda produkter eller varumärken. Klicka här för mer information.
 
Viktig information om presentkort:
  • Presentkort kan användas för att betala för alla produkter på Wiggle.se, förutom andra presentkort eller biljetter till evenemang.
  • Du behöver inte använda upp presentkortets hela belopp vid ett och samma tillfälle. Om du vill veta hur mycket du har kvar på ditt presentkort kan du kontakta kundtjänst och uppge din presentkortskod.
  • Presentkort är giltiga i 24 månader efter inköpsdatumet.
  • Presentkorten utfärdas i GBP. Du kan fortfarande använda ditt presentkort för beställningar i annan valuta, men presentkortets värde räknas om enligt aktuell valutakurs.
  • Det går inte att använda presentkort vid beställningar på avbetalning (endast tillgängligt för kunder i Storbritannien).
  • Det går bra att använda flera presentkort vid samma beställning. Allt du behöver göra är att upprepa samma steg som du gjorde när du lade till den första presentkortskoden.