Så betalar du med PayPal
PayPal är ett snabbt, enkelt och säkert sätt att betala på nätet. Allt du behöver är ett PayPal-konto. För mer information om hur du skapar ett konto hänvisar vi till PayPals hemsida.
När du beställer via PayPal debiteras värdet för hela beställningen, inklusive varor som är slut i lager. Om vi inte har ett bekräftat datum då produkten ska vara tillbaka i lager annulleras varan och beloppet återbetalas till ditt PayPal-konto.
Observera att beställningen skickas till adressen som bekräftas på Wiggles hemsida i kassan, inte till adressen på ditt PayPal-konto. Dubbelkolla att leveransadressen stämmer i kassan innan du slutför beställningen.
Se vanliga frågor nedan om du vill ha mer information.
1. Hur gör jag om jag vill betala med PayPal?
Gör så här för att betala via PayPal:
- Skapa din beställning och gå till kassan som vanligt.
- Klicka på Betala med PayPal i kassan. Du slussas då vidare till PayPals hemsida.
- Godkänn betalningen i ditt PayPal-konto.
- När betalningen godkänts återvänder du till Wiggle för att bekräfta dina uppgifter* och slutföra beställningen.
- När beställningen är klar får du en beställningsbekräftelse skickad till den mejladress du länkat till ditt PayPal-konto.
*Titta en extra gång att leveransadressen som visas stämmer innan du slutför beställningen.
2. Varför har PayPal debiterat mer än priset ni angav?
Vi godkänner PayPal-betalningar i brittiska pund, euro, amerikanska dollar, australiensiska dollar, kanadensiska dollar, japanska yen, norska kronor, danska kronor, svenska kronor och schweiziska franc. Om du betalar i en annan valuta används Bank of Englands valutakurser. Om du handlar genom PayPal används deras egen valutakurs som kan skilja sig något från vårt pris. Du kan läsa allt om PayPals valutakurser i deras villkor.
3. Kan jag använda PayPal utan att öppna ett konto hos PayPal?
Nu kan du betala med PayPal utan att först öppna ett konto. Det innebär att PayPal inte kommer att behålla dina kontouppgifter efter köp. Denna metod kan dock endast användas vid upp till 10 köp.
4. Vad gör jag om det uppstår problem med min PayPal-betalning?
PayPal är en extremt säker betalningsmetod, men precis som med allt annat kan problem ibland uppstå. Vi har samlat viktig information här nedan:
- Om du skickades vidare till en sida med felmeddelande eller inte har fått någon bekräftelse på beställningen från oss på Wiggle, så är det troligt att din beställning inte genomförts. Om du är osäker kan du logga in på ditt användarkonto hos Wiggle för att se din beställning. Om beställningen inte dykt upp inom 5 minuter har något gått fel vid genomförandet av beställningen. Om du har fått ett mejl från PayPal där de skriver att du har betalat för din beställning men inte fått någon bekräftelse på beställningen från Wiggle, ber vi dig logga in på ditt användarkonto hos Wiggle för att se om beställningen finns med där. Gör den inte det ber vi dig att kontakta oss. Uppge ditt namn, den mejladress du använt för ditt Wiggle-konto samt PayPal-konto, de varor du beställt samt eventuella rabattkoder du använde vid beställningen. På så sätt kan vi återskapa din beställning och koppla den till din betalning hos PayPal.
- Om du använder Switch/Maestro med PayPal: När du ska genomföra betalningen hos PayPal efter att ha skickats vidare till deras sida frågar de om dina kortuppgifter trots att du redan uppgett dem när du skapade ditt konto. Även fast du skriver in uppgifterna igen dyker det upp ett felmeddelande. PayPal rekommenderar att du då uppger kortuppgifterna för ett annat kredit- eller kontokort. Behöver du ytterligare hjälp ber vi dig kontakta PayPal.
- 'Köparen har restriktioner' - PayPal har satt restriktioner på ditt konto och har inte kunnat fullfölja beställningen. Vi ber dig att kontakta PayPal för att lösa problemet. Alternativt kan du ändra betalningsalternativ och betala direkt till Wiggle med betalkort. Uppdatera då din användarprofil på Wiggle med det kort du vill använda och kontakta oss för ytterligare hjälp.
- 'Transaktionen kan inte genomföras’ - PayPal anser att du inte har tillräckligt med pengar för att genomföra beställningn. Vi ber dig att kontakta PayPal för hjälp och sedan kontakta oss när problemet är löst. Då kan vi göra ett nytt försök att behandla din beställning. Alternativt kan du ändra betalningsalternativ och betala direkt till Wiggle med betalkort. Uppdatera då din användarprofil på Wiggle med det kort du vill använda och kontakta oss för ytterligare hjälp.
- 'Konto saknas' – Det konto som du valt att betala din beställning med är inte längre kopplat till ditt PayPal-konto eller till din beställning. Vi ber dig kontakta PayPal för att lösa problemet. Alternativt kan du ändra betalningsalternativ och betala direkt till Wiggle med betalkort. Uppdatera då din användarprofil på Wiggle med det kort du vill använda och kontakta oss för ytterligare hjälp.
- 'Transaktion nekad pga högriskkonto' - PayPal har gjort en riskanalys på ditt konto av säkerhetsskäl och anser att ditt konto kan innebära en hög risk, och vill därför inte fullfölja beställningen. Vi ber dig kontakta PayPal för att lösa problemet. Alternativt kan du ändra betalningsalternativ och betala direkt till Wiggle med betalkort. Uppdatera då din användarprofil på Wiggle med det kort du vill använda och kontakta oss för ytterligare hjälp.
5. Går det att betala med PayPal Credit?
Vi godkänner betalning via PayPal Credit vid kvalificerade beställningar. För mer information, vänligen besök PayPals hemsida
här.