Beställningar och avbeställningar

Hur gör jag för att beställa?

Hur gör jag för att beställa?

Det är så enkelt att beställa att vi egentligen inte tror du behöver några instruktioner, men här kommer de ändå för säkerhetsskull:

Så lägger du till varor i varukorgen:

  1. Hitta den vara du vill beställa.
  2. Välj färg/storlek om det behövs i rullistan till höger om bilden på produkten. När du är nöjd med ditt val klickar du på “Lägg i varukorgen”.
  3. Därefter kommer du till din varukorg. Där kan du lägga till eventuella rabattkoder och presentkort i fältet “ange rabattkod” till vänster på skärmen. Klicka här för mer information om hur du använder våra rabattkoder och presentkort . Du kan nu slutföra ditt köp eller fortsätta handla och lägga till fler varor i varukorgen.

Kom ihåg:

Du kan när som helst kontrollera summan av din beställning genom att klicka på "se alla varor i varukorgen" högst upp i högra hörnet på hemsidan.

Fraktkostnaderna visas i fältet till höger om "leverans" i varukorgen och det inkluderar även eventuella extrakostnader för ditt val av leveransadress. Klicka här för mer information om våra leveransalternativ.

Du kan när som helst ta bort varor ur din varukorg eller ändra antalet. För att spara de ändringar du gjort trycker du på “spara”.

Så betalar du:

  1. Klicka på “Gå till kassan” som du hittar både på toppen och botten av sidan, för att fortsätta till kassan och genomföra beställningen.
  2. Logga in med ditt användarnamn och lösenord eller fortsätt till kassan med ett gästkonto. Du kan alltid välja att skapa ett konto hos Wiggle vid ett senare tillfälle.
  3. Välj det leveranssätt du önskar. Se till att dina adressuppgifter stämmer innan du klickar på “Fortsätt till betalning”. Klicka här för mer information om våra betalningsalternativ.
  4. Välj den valuta du vill betala i och vilken betalningsmetod du vill använda dig av genom att klicka i cirkeln bredvid respektive metod.
  5. Om du vill lägga till ett meddelande till de som hanterar din beställning hos Wiggle klickar du i rutan “Här kan du skriva in information till Wiggle rörande din beställning”. Det dyker då upp en ruta där du kan skriva ditt meddelande. Ditt meddelande läses så fort som möjligt av någon av oss på Wiggle. Var medveten om att ett meddelande kan komma att fördröja hanterandet av din beställning.
  6. Dubbelkolla din beställning och se till att alla uppgifter stämmer. Om allting stämmer är det bara att klicka på “skicka in beställningen”.
  7. Därefter skickas du vidare till en sida med en bekräftelse på din beställning. Där kan du se ditt ordernummer, men det kommer även skickas en bekräftelse till dig via mejl inom kort.

Vänligen observera: Vi kan inte skicka beställningar till postbox. Wiggle avråder ifrån beställningar till hotell eller tredje part. Kunder som beställer till hotell eller tredje part gör det helt på egen risk och tyvärr kan Wiggle inte ta ansvar för eventuella skador eller uteblivna leveranser i sådana fall. Vi kommer däremot göra vad vi kan för att hjälpa till om det är möjligt.

Lagerstatus och tillgänglighet

Lagerstatus och tillgänglighet

Våra varor säljs enligt principen "först till kvarn".

Du kan kontrollera en varas lagerstatus när som helst genom att följa stegen nedan:

  1. Klicka på knappen “köp nu” som du hittar under bilden på produkten.
  2. Välj vilken färg/storlek du vill ha om den informationen krävs för produkten.
  3. Lagerstatusen visas då bredvid ditt val av produkt.

Viktig information för avbetalningar (Finance order - endast tillgängligt för kunder i Storbritannien) - Denna typ av betalning registreras inte förrän du har fyllt i formuläret och skickat det till det aktuella bolaget via post. För inte gå miste om den vara du har beställt rekommenderar vi att du slutför din ansökan så snart som möjligt.

Viktig information om beställningar via PayPal – Summan för beställningen dras alltid vid den tidpunkt som du skickar in beställningen, oavsett om varan finns i lager eller inte.

Notera: Om en kund returnerar en oanvänd vara kommer vi lägga upp den på hemsidan för försäljning även om tillverkaren har slutat producera denna vara.

Avbryta en beställning

k

Avbryta en beställning

Vi gör vårt bästa för att behandla och skicka beställningar så fort som möjligt, men vi förstår att du ibland kan ångra dig och behöva avbryta en beställning. Följ i så fall stegen nedan.
  1. Logga in på ditt konto här.
  2. Välj beställningen du vill avbryta.
  3. Klicka på Makulera beställningen.
Du får ett automatiskt e-postmeddelande med en bekräftelse av avbeställningen.
 
Notera att vårt mål är att skicka varor så snabbt vi kan, så du har inte lång tid på dig att avbeställa en beställning. Om knappen Makulera beställningen inte visas när du tittar på din order på ditt konto så betyder det att vi inte längre kan makulera den. Detta beror på att ordern håller på att behandlas och skickas ut till dig.
 
Enligt dina konsumenträttigheter kan du begära att häva ett köp inom 14 dagar efter leveransen genom att kontakta oss innan ångerrätten löper ut. Beställningen måste returneras till oss inom 14 dagar efter det att du meddelat oss, och returkostnaden ska bekostas av köparen. För mer information om hävanderätt, klicka här.
 
Avbrutna beställningar återbetalas helt, inklusive avgifter för standardfrakt. Eventuella extrakostnader i samband med uppgraderad frakt ersätts ej.
 
Om en beställning betalats i kassan och avbryts innan den skickas återbetalas medlen automatiskt till den ursprungliga betalningsmetoden. Om medlen reserverats av din bank i väntan på bekräftat köp sätts de tillbaka på ditt konto av din bank. Om en beställning avbryts efter att den skickats återbetalas medlen till den ursprungliga betalningsmetoden när varorna återvänder till lagret.
 
Notera att avbrutna beställningar inte kan återaktiveras. Om du ångrat dig kan du lägga en ny beställning.
 
Om du vill returnera en vara från din beställning kan du göra det inom 365 dagar efter köpet. Vi erbjuder en rad olika returtjänster, varav vissa är gratis beroende på leveransland. För mer information om returer, klicka här

Vår hemsida i mobilen

Vår hemsida i mobilen

Vi på Wiggle tycker att du ska ha möjligheten att handla från oss var du än befinner dig. Därför bestämde vi oss för att göra vår hemsida mobilvänlig!

Det enda du behöver göra för att komma till vår mobilsajt är att skriva in www.wiggle.se.

Tullregler

Tullregler

Det är inga tullavgifter på varor som skickas inom EU. Alla skatter och avgifter är redan inkluderade i priset på beställningar inom EU.

Skatter och andra eventuella avgifter för beställningar som skickas till länder utanför EU är inte inkluderade i priset för beställningen. Var beredd på att det kan uppstå extraavgifter för dig när dina varor kommer fram.

Vid beställningar som skickas till Australien (inklusive de på AUD1,000 eller mer) ingår GST och Australiensisk tullskatt i priset.

Varor som skickas till Kanarieöarna säljs utan spansk moms inkluderat i priset, men det kan hända att du behöver betala andra skatter eller avgifter när paketet kommer fram. För att vara säker på att inte behöva betala spansk moms så ber vi alla våra kunder från Kanarieöarna att välja “Spanien-Kanarieöarna” som leveransadress.

OBS! Det är lag på att uppge det totala värdet på alla paket som skickas till en adress utanför Europa (exklusive fraktkostnader) och det kan förekomma extraavgifter i form av skatter när paketet väl kommer fram. Det är en brottslig handling att uppge falsk information i detta formulär. Därför kan vi inte uppge ett lägre värde på paketets innehåll eller märka den som present. Be oss därför inte att göra något av det. Kontakta tullverket i ditt hemland för mer information om införselregler, skatter och avgifter.

Extraavgifter i samband med införsel av ditt paket betalas av dig som kund. Tyvärr har vi ingen kontroll över dessa avgifter och kan inte förutse hur höga eller låga de kommer att bli. Därför är det inte möjligt för oss att ersätta sådana kostnader oavsett vilka omständigheterna är.