Kundtjänst

Internationella beställningar och leveranser (Sverige)

Lägsta summan för gratis internationell frakt

Lägsta summan för gratis internationell frakt

Listan nedan ger dig mer information om den lägsta summa som tillämpas för de olika leveransdestinationerna. Använd rutan för dina språk-, valuta- och destinationsinställningar, som du hittar längst upp på alla sidor i högra hörnet, för att uppdatera listan.

Vi ber dig ta en titt på listan för mer information om fraktkostnader och beräknade leveranstider i arbetsdagar till din leveransdestination.

Klicka här för mer information om internationella beställningar av cyklar, cykelramar och trainers.

Internationella returer

Internationella returer

Kunder bosatta i Sverige måste följa instruktionerna nedan samt våra allmänna rutiner för returer som du hittar här.

Bor du varken i Sverige eller Storbritannien? Då hittar du mer information här.

FÖR KUNDER UTANFÖR EU: Vi ber dig märka alla dina returer med "RETURNED GOODS – FAILED SALE" så att vi kan ta hand om returen snabbt och effektivt. Du måste även skriva ovanstående på tulldeklarationerna (CN22 och/eller CN 23) som fästs på paketet. Om detta utelämnas är risken att paketet fastnar i tullen och skickas tillbaka till dig.

Internationell leverans med kurir

Internationell leverans med kurir

Vi erbjuder våra internationella kunder leverans med kurir med fördelen att paketet kan spåras under frakten. Priset beror på leveransdestinationen.

Leveransalternativet kommer att visas i varukorgen och i kassan om det kan väljas för din beställning. Du kommer att kunna välja vilken leveransmetod du föredrar i kassan och i varukorgen.

Vi kommer att skicka ett mejl med information om hur du spårar ditt paket om du väljer att uppgradera till leverans med kurir.

Det är möjligt att välja leverans med kurir om en av de beställda varorna finns i lager. Om du har beställt varor som inte finns i lager (markerade som "finns inte i lager") kommer dessa skickas med standardleverans (icke-spårbarförsändelse) så fort vi får in dem.

Leverans med kurir kan inte fås vid beställning av specialanpassade produkter eller cyklar. Vi kan ändå välja att använda oss av leveransmetoden.

Om du har problem med att se priset till din leveransdestination ber vi dig ta en titt på vår internationella prislista.

Internationell leverans nästkommande arbetsdag

Internationell leverans nästkommande arbetsdag

Leverans nästkommande arbetsdag innebär att beställningen behandlas med prioritet och skickas med kurir för att kunna levereras nästkommande arbetsdag (måndag till fredag).

Beställningar som inkommer före kl. 13.00 kan levereras nästkommande arbetsdag.

Tidsgränsen kl. 13.00 ska bara ses som en riktlinje, ibland kan beställningar som kommit in senare skickas samma dag. Vi meddelar om det är möjligt.

Alla paket som skickas med DHL för leverans nästkommande arbetsdag kan bara levereras om det finns någon på plats som kan skriva under vid leveransen.

Om en brittisk helgdag infaller samtidigt innebär det att det kommer att ta ytterligare en dag. Om så är fallet får du information om detta vid köptillfället.

Leverans nästkommande arbetsdag kan inte fås för leveranser av otympliga paket eller för varor som inte fanns i lager och måste skickas senare. Om du har valt leverans näskommande arbetsdag och din beställning innehåller varor som inte finns i lager, och måste skickas senare, kommer dessa varor att skickas separat med standardleverans (icke-spårbarförsändelse) så fort vi fått in dem.

På grund av problem med tillgängligheten finns det postområden dit vi inte kan erbjuda leverans nästkommande arbetsdag. Om detta gäller ditt postområde kommer vi meddela dig i kassan.

På listan nedan finner du information om priser och till vilka länder vi kan erbjuda leverans nästkommande arbetsdag:

Land Kostnaden i GBP för internationell leverans nästkommande arbetsdag
Österrike 11
Belgien 11
Bulgarien 11
Kanalöarna 25
Kroatien 11
Tjeckien 11
Danmark 11
Estland 11
Finland 11
Frankrike 9
Färöarna 40
Tyskland 9
Grekland 11
Ungern 11
Island 12
Italien 11
Lettland 11
Liechtenstein 35
Luxemburg 10
Monaco 25
Nederländerna 11
Norge 12
Polen 11
Portugal 11
Rumänien 11
San Marino 11
Slovakien 11
Spanien 11
Sverige 11
Schweiz 12

Frakt över hela världen

 

Frakt över hela världen

Wiggle levererar varor till över 70 länder över hela världen.

Vi erbjuder gratis frakt till samtliga länder, men det lägsta beställningsvärde som krävs varierar beroende på land. Gratis frakt gäller inte för beställningar som innehåller produkter som klassas som skrymmande. Lägsta beställningsvärde för gratis frakt visas i varukorgen.

Du kan även välja prioriterad leverans. Prioriterad leverans innebär att vi skickar dina varor så snart som möjligt efter att vi tagit emot din beställning. Om du inte väljer prioriterad leverans kan leveranstiden förlängas med 2-3 arbetsdagar under perioder med hög arbetsbelastning.

Leveranskostnaden beräknas utifrån varornas vikt och volym. När du lägger till en produkt i varukorgen uppdateras leveranskostnaden automatiskt. Du kan med andra ord se den totala summan för din beställning (kostnaden för varorna + eventuell leveranskostnad) innan du genomför köpet. Vänligen notera att vi erbjuder olika typer av leverans.

OBS! Wiggle avråder starkt leveranser till hotell, arbetsplatser, flerfamiljsbostäder eller tredjepartsleverantörer. Om du trots detta begär att vi skickar din beställning till ett hotell, en arbetsplats, flerfamiljsbostad eller tredjepartsleverantör sker detta helt på egen risk. Av denna anledning kan Wiggle inte acceptera något ansvar för utebliven leverans eller skadade försändelser som skickas till dessa typer av adersser. Vi gör förstås ändå vad vi kan för att hjälpa till om problem skulle uppstå.

Internationella leveranstider

Internationella leveranstider?

Leveranstiden beror på ett flertal faktorer, men vi jobbar hårt för att få iväg din beställning. Leveranser inom Europa brukar ta ca 2-5 dagar från det att ordern skickas ifrån oss. Till övriga delar av världen tar det vanligen ca 3-10 dagar från det att ordern skickats från oss.

Vi erbjuder alternativet gratis frakt till samtliga länder. Vi tillämpar dock olika lägsta summor för olika länder. Lägsta summan som tillämpas för gratis frakt till din destination kommer att visas i varukorgen.

Du kan även välja till prioriterad packning för din beställning. Prioriterad packning innebär att vi kommer att försöka behandla och packa din beställning så fort vi får in den. Om du inte väljer prioriterad packning får du räkna med ytterligare 2-3 arbetsdagar, när vi har hög arbetsbelastning, innan beställningen behandlas.

Kan alla Wiggles produkter levereras över hela världen?

Kan alla Wiggles produkter levereras över hela världen?

Vi kan leverera de flesta produkter över hela världen. Vissa produkter kan dock inte levereras till vissa länder på grund av importrestriktioner.

Följande produkter riskerar att inte kunna skickas överallt:

  • Cyklar
  • Energidryck, mat och geléer
  • Vätskor
  • Varor som innehåller aerosoler

Om du har valt din leveransdestination på vår hemsida kommer bara produkter vi kan leverera till din destination visas.

Hur mycket kostar internationell leverans?

Hur mycket kostar internationell leverans?

Fraktkostnaden för beställningar utanför Storbritannien beror på vikten. Du kommer att kunna se fraktkostnaden för varorna i varukorgen. Du kommer även att kunna se lägsta summan för gratis frakt i varukorgen.

Leveranskostnaden beräknas beroende på vikt och storlek av varan du beställer. När du lägger till produkten i varukorgen kommer leveranskostnaden att uppdateras automatiskt. Du kan alltså se hela summan av din beställning (summan av produkterna + eventuell leveranskostnad) innan du genomför köpet. Vänligen notera att vi erbjuder olika typer av leverans.

Hur skickas varorna?

Hur skickas varorna?

Vi använder olika leveransföretag beroende på vilket land en försändelse ska till. Under utcheckningen specificerar vi om leveransmetoden som är vald erbjuder spårning eller ej, för att se dessa alternativ måste du dock lägga en vara i varukorgen. Om leveransmetoden kommer med spårning kommer du att få spårningsnumret via email när ordern har skickats.

Vissa försändelser kan komma att kräva en signatur vid leverans. Se vänligen till att du har fyllt i en giltig leveransadress, vi tar inte ansvar för paket som levererats till hotell eller liknande.

Om försändelsen inte kommer fram inom den beräknade leveranstiden ber vi dig att kontakta oss här så hjälper vår kundtjänst dig.

OBS! Otympliga paket och paket med varor av ett högt värde kan komma att uppgraderas till spårad leverans. Detta är en säkerhetsåtgärd av oss för att försäkra att din beställning kommer fram på ett säkert sätt.

Vilken valuta kommer jag att betala i?

Vilken valuta kommer jag att betala i?

  • Din beställning kommer att debiteras i den valuta som visas på sidan som bekräftar din beställning. (Gäller ej för japanska yen*).
  • Tyvärr kan vi inte, på grund av omständigheter utanför vår kontroll, debitera kunder i BRL (brasilianska real). Vi arbetar för att åtgärda problemet. Vi beklagar besväret.
  • Priset som visas på sidan är det pris som vi kommer att debitera dig när vi behandlar beställningen.
  • Summan kommer att debiteras ditt bankkort eller ditt PayPalkonto i den valuta som visas på skärmen.
  • Moms är inkluderat för beställningar till EU-länder.

Kommer jag att behöva betala tullavgifter?

Kommer jag att behöva betala tullavgifter?

Du behöver inte betala några tullavgifter för varor som fraktas inom EU. Vi har redan lagt till rätt momssats för din beställning.

Varor som fraktas till Kanarieöarna säljs utan spansk moms, men du kan behöva betala tullavgifter. Kunder bosatta på Kanarieöarna uppmanas att välja Kanarieöarna som destination och leveransadress så att spansk moms inte läggs till.

Varor som fraktas utanför EU säljs exklusive moms och du kan behöva betala tullavgifter och andra avgifter när varorna når tullen. Vi ber er observera att man enligt lag måste uppge varornas verkliga värde utan fraktkostnaden vid frakt utanför EU. Du kan tvingas betala tullavgifter och andra avgifter för varorna när de når tullen i mottagarlandet. Det är en brottslig handling att förfalska informationen på formuläret. Vi kan därför inte ange någon missvisande beskrivning av varorna, deklarera ett lägre värde eller ange att varorna är gåvor. Vi ber er att inte fråga oss att göra ovanstående. Vi ber er kontakta ert lokala tullkontor för mer precis information om tullavgifter och andra avgifter.

Notera att beställningar som levereras av DHL kan generera tullavgifter efter att varorna levererats till dig. Detta är en standardprocedur DHL använder för att försäkra sig om att du får dina varor så fort som möjligt och att de inte blir liggandes på tullkontoret i onödan. Dessa avgifter beror helt på ditt lokala tullkontor och på DHL. Wiggle kan alltså inte styra över dessa avgifter. Vi rekommenderar starkt att du kontaktar ditt lokala tullkontor för mer information om eventuella tullavgifter.

Du står själv för kostnaden för tullavgifter och andra avgifter som tas ut vid tullen. Tyvärr har vi ingen kontroll över avgifterna och kan inte förutsäga summan. Vi kan inte heller återbetala dig för sådana avgifter.

Tullfördröjningar vid export

Vänligen observera att beställningar vars totalsumma överskrider £873 kan vara föremål för ytterligare lagmässig tullklarering när de lämnar Storbritannien.

En kort fördröjning kan uppstå när dessa extra kontroller utförs. Vi kan dessvärre inte påverka tullens tidsramar. Dessa beror helt på klareringsproceduren.

Prioriterad packning

Prioriterad packning

OBSERVERA att prioriterad packning inte kan väljas för cyklar men för alla andra varor.

Prioriterad packning innebär att vi expressbehandlar din beställning. Vi kommer att packa och skicka iväg den så fort som möjligt så att du får den så snart som möjligt.

Om du väljer prioriterad packning lovar vi att skicka din beställning så fort vi kan.

Men när kommer min beställning att skickas?

Om du beställer varor på en vardag (mån-tors) så försöker vi skicka dem inom 24h.

Om du beställer på en fredag eller en lördag kommer varorna kanske att skickas samma dag, men de kommer kanske inte att levereras förrän nästa vecka eftersom många postföretag inte arbetar på helgerna.

Beställningar med prioriterad packning som skickats in på en söndag kommer att behandlas det första vi gör på måndag morgon, innan vi tar hand om övriga beställningar som kommit in under helgen.

Hur mycket kostar prioriterad packning?

Hur mycket kostar prioriterad packning?

  • Prioriterad packning för leverans inom Storbritannien kostar bara 2,99 GBP per beställning.
  • Prioriterad packning för internationell leverans kostar endast 19.95 kr per beställning.

Får jag varorna fortare om jag väljer prioriterad packning?

Får jag varorna fortare om jag väljer prioriterad packning?

  • Ja, vi behandlar beställningar med prioriterad packning först.
  • Om du betalar för prioriterad packning kommer vi att skicka de varor vi har i lager direkt. Återstående varor skickas om en vecka eller när alla varor på beställningen kommit in, om det innebär att varorna kan levereras tidigare.
  • Om du väljer gratis frakt kan du behöva vänta över en vecka på varorna. Vi kommer att skicka alla varor i ett paket när samtliga varor kommit in. Om vi fortfarande väntar på en vara efter en vecka skickar vi övriga varor, trots att den varan inte kommit in.

Prioriterad internationell leverans av cyklar

Prioriterad internationell leverans av cyklar

Prioriterad leverans av cyklar kan inte väljas för leverans till destinationer utanför Storbritannien.

Prioriterad leverans av cyklar

Prioriterad leverans av cyklar

Observera att vi inte kan erbjuda prioriterad packning för cykelbeställningar.

Om du är bosatt i Storbritannien och beställer din cykel före kl. 14.00 (engelsk tid) kan din beställning hamna först i kön och cykeln levereras om 2 arbetsdagar för endast 29,99 GBP.

Observera att avgörande för prioriterad leverans är att beställningen verkligen kommit fram till oss före kl. 14.00 och att säkerhetskontrollen av cykeln kan hinnas med inom fristen.

Hur fungerar det?

Du behöver bara lägga cykeln du vill köpa i varukorgen och välja prioriterad leverans i kassan.

Observera att med arbetsdag menas måndag till fredag. Helger och röda dagar räknas inte som arbetsdagar. T.ex. levereras en cykel du beställt före kl. 14.00 (engelsk tid) en onsdag vid tolvtiden på fredagen, förutsatt att säkerhetskontrollen av cykeln inte dragit ut på tiden.

Brittiska stickkontakter

Endast brittiska stickkontakter

Alla vår elprodukter är försedda endast med brittisk stickkontakt. Du kommer att behöva använda en adapter för att använda dem i ett annat europeiskt land. Om en vara inte är försedd med brittisk stickkontakt anges det speciellt i produktbeskrivningen.

Tillbaka till toppen