Förmåner och recensioner

Lojalitetsbonus

Wiggles lojalitetsbonus

Vår lojalitetsbonus ser till att du alltid får det bästa tillgängliga priset. Som guld- eller platinakund belönas du varje gång du handlar hos Wiggle, även vid regelbundna inköp för lägre summor, som vid köp av slangar, cykelkit, kosttillskott, energidryck m.m.

Du når guld- eller platinanivå beroende på hur mycket du handlat för hos oss under de senaste 365 dagarna.

Guldkund blir du när du har handlat varor till ett värde av 300 pund (cirka 1115 kr beroende på växelkursen) under de senaste 365 dagarna och får då 5 % rabatt på ordinarie pris.

Platinakund blir du när du har handlat varor till ett värde av 500 pund (cirka 5600 kr beroende på växelkursen) de senaste 365 dagarna och får då 12 % rabatt på ordinarie pris.

  • Denna rabatt beräknas löpande, så varje beställning du gör hjälper dig att behålla din exklusiva rabatt.
  • Du kommer få påminnelser om när din rabatt håller på att löpa ut så att du kan göra nya beställningar för att behålla rabatten. Du kan kolla din kundstatus när du loggar in på ditt konto.
  • Lojalitetsmedlemskap behålls förutsatt du handlar för ett visst minimivärde under en 365-dagarsperiod. Summan som krävs för att uppnå gränsen beror på externa faktorer bortom vår kontroll och kan därmed ändras utan förvarning. Beloppen stämmer vid tillfället då de meddelas.
  • Rabatten gäller endast på produkternas ordinarie pris. Om det redan är en högre rabatt på produkten än din lojalitetsrabatt så innebär det att du inte får någon ytterligare rabatt. Vissa produkter omfattas inte av lojalitetsrabatten – se listan över undantag under punkten "Lojalitetsbonus – undantag" nedanför.

Allmänna villkor

  • Tyvärr räknas inte köp av presentkort och medlemskap till din totalsumma, men vid transaktioner där presentkort används till att köpa produkter samlas poäng mot din lojalitetsbonus.
  • Rabatten gäller inte för vissa produkter och märken. Uteslutna produkter har ingen lojalitetsbonus utskriven på produktisdan, t.ex. ”Ditt platinapris” eller ”Ditt guldpris.” Vänligen se listan över undantag. Du kan däremot tillgodoräkna dig priset för dessa varor i ditt minimibelopp.
  • Guld- och platinarabatt ges bara på det ordinarie priset. Om produkten redan är mer nedsatt än guld-/platinapriset får du ingen ytterligare rabatt.
  • Värdet på returnerade varor dras från din totala intjänade summa.
  • Fraktkostnader räknas inte in i din totala summa.
  • Beställningars värde läggs till i din totalsumma först när de skickats.
  • Lojalitetsrabatten gäller inte för beställningar av medlemskap, biljetter till evenemang eller presentkort.
  • Köp som gjorts via Cycle to Work-programmet räknas inte med i Wiggles minimibelopp för guld- och platinamedlemskap. Eftersom dessa köp genomförst av din arbetsgivare kan du på grund av HMRC:s bestämmelser inte tillgodoräkna dig dessa i ett personligt rabattprogram.
  • Wiggle förbehåller sig rätten att när som helst ändra sin lojalitetsbonus, undantag samt ovan allmänna villkor. Medlemmar som fortsätter att delta i programmet efter en eventuell förändring anses ha godkänt de reviderade villkoren.

Lojalitetsrabatt – undantag

Undantag från lojalitetsrabatt

Vissa produkter eller varumärken kan vara UNDANTAGNA från lojalitetsrabatten vid vissa tillfällen. I sådana fall gäller inte guldrabatten på 5 % och platinarabatten på 12 % på produkten eller varumärket, och lojalitetsmärket som vanligtvis syns på produktsidan visas inte.

Köp av sådana varor bidrar dock till din lojalitetsstatus.

Märken som för närvarande inte omfattas av lojalitetsrabatten:

  • Apple
  • Assos
  • Commencal
  • Favero
  • Garmin
  • GoPro
  • Scicon
  • Vissa cyklar:
    • Commencal
    • Eskuta
    • Unagi
    • Walberg
    • Xiaomi
    • Nukeproof
    • Ragley

Produkter och tjänster som inte omfattas av lojalitetsrabatten:

  • Evenemang
  • Presentkort
  • Elscooters
  • Wahoos GPS-klockor och bärbar teknik
  • Försäkring
  • Wiggle Legal
  • Wiggle+

Refer a Friend

Refer a Friend

Our Refer a Friend feature has had to be temporarily closed because of technical work taking place on the site. We plan to bring it back as soon as we can.

Lämna recension

Lämna recension

Nu kan du lämna en recension av någon av våra produkter på Wiggle. Dessa recensioner är till hjälp, inte bara för andra konsumenter, men också för tillverkarna så att de kan förbättra sina produkter utifrån kundernas egna upplevelser och önskemål.

Följ de enkla stegen nedan för att lämna en recension:

  1. Klicka på den produkt du vill lämna ett omdöme om
  2. Klicka på fliken "Kundrecensioner" och sedan på knappen “Skriva en recension”.
  3. Därefter kommer du till formuläret för våra kundrecensioner som innehåller följande sektioner:
  • Din ranking av produkten
  • Din recension
  • Dela video eller foto (valfritt)
  • Dela dina produkter (valfritt)
  • Dina uppgifter
  • Tala om för oss vad du tycker om Wiggle

Notera att du recenserar produkten. Vi ber dig att endast skriva eventuella åsikter som har med servicen på Wiggle att göra i fältet “Tala om för oss vad du tycker om Wiggle”.

Undvik att din recension blir avvisad: Följ stegen nedan för att försäkra dig om att din recension inte blir avvisad:

  • Använd inte svordomar
  • Nämn inte konkurrenter
  • Nämn inte priset eftersom det kan ändras
  • Recensera inte vår service; fokusera på produkten. Du har möjlighet att recensera vår service efteråt
  • Plagiera inte. Det är din recension, inte någon annans.

När du skriver en recension så har du också möjlighet att lägga till en video. Det är enkelt gjort om du har mobilkamera, digitalkamera eller en vanlig hederlig videokamera.