Returer

Oönskad vara / ej bristfällig

Oönskad vara/ej bristfällig

Om du har ändrat dig och inte längre vill ha den köpta varan har du 365 dagar på dig att returnera den!*

Se bara till att du följer nedanstående punkter:

  • Varan måste vara i samma oanvända skick och i samma förpackning som när du fick den
  • Varor med bäst före-datum undantas från 365-dagarsregeln

Om din returorder är i enlighet med ovanstående kriterier ber vi dig följa dessa steg:

  1. Gå till “retursidan” på dina sidor (du måste vara inloggad på ditt konto)
  2. Välj den vara du vill returnera
  3. Fyll i returformuläret med information om varför du vill returnera varan
  4. På nästa sida kommer det att dyka upp en länk till din retursedel samt instruktioner kring hur du märker ditt paket
  5. Skriv ut retursedeln och lägg den INUTI paketet
  6. Lägg i varan och tillverkarens förpackning i en påse eller ett paket. Det går bra att skicka flera returer i ett och samma paket. Skickar du i flera paket behöver du en unik adresslapp per paket.
  7. Skriv ut adresslappen från DHL och klistra på paketet. Observera att varor inte får returneras med etiketten klistrad direkt på förpackningen som den säljs i
  8. Lämna in paketet hos ditt närmsta DHL-ombud

OBS: Det tar vanligtvis 10-14 arbetsdagar för en retur att komma fram till oss och vi ber dig därför ha lite tålamod under tiden. Så fort vi har tagit emot och behandlat returen skickar vi ett bekräftelsemejl till dig med ytterligare information. Därefter genomför vi en återbetalning till dig för priset på varan.

Notera att om du vill byta ut en vara måste du returnera den vara du inte vill ha och sedan lägga en ny beställning på den nya varan.

Returer utanför Sverige
Våra finska kunder kan använda samma retursystem med DHL som våra svenska kunder. Om du däremot bor i Norge eller Danmark ber vi dig följa punkterna 1-6 här ovan, skriva ditt namn och beställningsnummer på paketet (beställningsnumret hittar du under "Mina beställningar" på dina sidor) och därefter returnera varan till följande adress:

Returns, Wiggle Ltd
Citadel Logistics Centre
Black Country New Road
Bilston
WV14 7BR

Tänk på att returkostnaden kommer att dras av från den summa som återbetalas till dig för varan.

*För sportnäring gäller 28 dagars retur.

OBS: Om du vill byta ut en produkt så ber vi dig returnera den oönskade varan och därefter lägga en ny beställning på den du vill ha. Cyklar och andra stora föremål kan inte returneras via retursystemet med DHL. De restriktioner som gäller för mått och vikt är följande: 120x60x60 cm upp till 31,5 kg. Vänligen kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär ifall du vill att vi ordnar med en upphämtning åt dig. Vi ber dig dock notera att det tas ut en avgift för alla upphämtningar.

*Observera att du måste betala portot för att oönskade varor som det inte är något fel på ska komma till den lokala returadressen. Frakten från denna adress tillbaka till vårt lager i Storbritannien är gratis.

Trasig/skadad vara

Trasig/skadad vara

Om en vara är trasig eller skadad är det viktigt att du returnerar den till oss så att vi kan göra en fullständig undersökning och kontrollera ifall felet täcks av garantin. Se följande punkter för att returnera en trasig/skadad vara:

  • Varan måste vara rengjord innan du returnerar den till oss. Vi har ingen möjlighet att hantera smutsiga produkter och kommer i sådana fall att skicka tillbaka varan till dig.
  • Kontakta vår kundtjänst via detta formulär och invänta svar innan du går vidare med nästa steg.

    1. Gå till “retursidan” på dina sidor (du måste vara inloggad på ditt konto)
    2. Välj den vara du vill returnera
    3. Fyll i returformuläret med information om varför du vill returnera varan
    4. På nästa sida kommer det att dyka upp en länk till din retursedel samt instruktioner kring hur du märker ditt paket
    5. Skriv ut retursedeln och lägg den inuti paketet
    6. Lägg i varan och tillverkarens förpackning i en påse eller ett paket
    7. Skriv ut adresslappen från DHL och klistra på paketet
    8. Lämna in paketet hos ditt närmsta DHL-ombud

OBS: Det tar vanligtvis 10-14 arbetsdagar för en retur att komma fram till oss och vi ber dig därför ha lite tålamod under tiden. Så fort vi har tagit emot och behandlat returen skickar vi ett bekräftelsemejl till dig med ytterligare information. Vi kommer att genomföra en återbetalning eller skicka ut en ny vara, beroende på vilket alternativ du valde när du fyllde i returformuläret. Vi kommer även att återbetala dig kostnaden för returen (30 kronor).

Returer utanför Sverige
Våra finska kunder kan använda samma retursystem med DHL som våra svenska kunder. Om du däremot bor i Norge eller Danmark ber vi dig följa punkterna 1-6 här ovan, skriva ditt namn och beställningsnummer på paketet (beställningsnumret hittar du under "Mina beställningar" på dina sidor) och därefter returnera varan till följande adress:

Returns, Wiggle Ltd
Citadel Logistics Centre
Black Country New Road
Bilston
WV14 7BR

OBS: Om du vill byta ut en produkt så ber vi dig returnera den oönskade varan och därefter lägga en ny beställning på den du vill ha. Cyklar och andra stora föremål kan inte returneras via retursystemet med DHL. De restriktioner som gäller för mått och vikt är följande: 120x60x60 cm upp till 31,5 kg. Vänligen kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär ifall du vill att vi ordnar med en upphämtning åt dig. Vi ber dig dock notera att det tas ut en avgift för alla upphämtningar.

Fel vara

Fel vara

Om vi har råkat skicka fel vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst.

Cyklar, ramar och stora föremål

Retur av cyklar och andra stora föremål:

Om du av någon anledning inte är nöjd med din cykel kan du skicka tillbaka den till oss, förutsatt att den är oanvänd. Hör av dig till oss så att vi kan ordna en upphämtning åt dig.

OBS! Notera följande:

Se till att inte använda cykeln förrän du är säker på att du vill behålla den. Har du använt cykeln är det tyvärr inte möjligt att returnera den. Vi rekommenderar att du behåller originalförpackningen ifall du skulle vilja returnera cykeln. Tänk på att det är du som får stå för returkostnaden.

Din cykel täcks av Wiggles samt tillverkarens garanti. Kontakta oss för mer information. Om din cykel går sönder medan garantin fortfarande gäller ber vi dig höra av dig till oss innan du skickar tillbaka cykeln, eftersom vi ofta kan lösa problemen utan att göra en retur. Om en retur ändå måste göras ber vi dig av hälso- och säkerhetsskäl att rengöra cykeln/cykeldelarna innan du skickar tillbaka dem till oss. Försök inte att reparera en trasig cykel själv, då vår garanti inte gäller i dessa fall.

Du kan inte returnera cyklar eller andra större varor direkt till vår lokala adress. Vi ber dig kontakta oss för att ordna med en alternativ returmetod istället.

Returnera en present

Returnera en present

Om du har fått en present som du inte är helt nöjd med ber vi dig klicka här så skickas du vidare till vårt returformulär för presenter.

Notera att du först kommer till vår inloggnings-/registreringssida. Om du redan har ett konto hos oss ber vi dig logga in. Om du inte har något konto ber vi dig registrera dig för att kunna gå vidare med returförfrågan.

Vänligen använd inte detta returformulär för varor som du har köpt via ditt egna användarkonto. Vi ber dig istället följa den vanliga returprocessen som du hittar här.

Övrigt

Övrigt

Om ingen av situationerna ovan stämmer överens med ditt fall ber vi dig kontakta oss.