Kundtjänst

Betalningsalternativ

Hur du väljer betalningsalternativ

Hur du väljer betalningsalternativ

När du kommer till kassan så kan du välja betalningsalternativ. Du kan endast se de betalningsalternativ som finns tillgängliga för det land som du valt att få ordern levererad till. Följ de 3 enkla stegen nedan för att välja betalningsalternativ:

  1. Först väljer du den valuta som du vill betala i, i listan. När du valt valuta så kommer totalsumman att uppdateras till den valuta du valt.
  2. Välj sedan betalningsalternativ genom att klicka på den metod du vill använda. Beroende på vilken metod du väljer så kommer det att dyka upp relevant information om vad som händer efter att du tryckt på ”Beställ”.
  3. Nu när du har valt betalningsalternativ så kan du skicka iväg din beställning genom att klicka på “Skicka beställning”

Kredit- och betalkort

Kredit- och betalkortCredit and Debit Cards

Du kan betala hos Wiggle med följande kort:

  • American Express
  • Switch/ Maestro
  • MasterCard
  • Visa
  • Visa Electron

Genom att välja “betala med kort” vid kassan.

PayPal

PayPalPayPal

Wiggle erbjuder säker betalning via PayPal. Om du väljer betalning med PayPal så behöver du inte uppge dina kortuppgifter.

1. Hur använder jag PayPal?

Välj PayPal som betalningsalternativ och följ instruktionerna på skärmen. Du slussas då vidare till PayPals hemsida där du väljer det konto som du vill använda för att betala för din beställning.

Därefter kommer du att få 2 mejl. 1 från PayPal med en bekräftelse på din betalning samt 1 från Wiggle med en bekräftelse på din beställning.

2. Kan jag använda PayPal utan att öppna ett konto hos PayPal?

Nu kan du betala med PayPal utan att först öppna ett konto. Det innebär att PayPal inte kommer att behålla dina kontouppgifter efter köp. Denna metod kan dock endast användas vid upp till 10 köp.

3. Fel vid betalning med PayPal

Tyvärr uppstår det ibland problem med PayPal-beställningar. Här är några av de fel som kan uppstå när du genomför din beställning:

  • Om du skickades vidare till en sida med felmeddelande eller inte har fått någon bekräftelse på beställningen från oss på Wiggle, så är det troligt att din beställning inte genomförts. Om du är osäker kan du logga in på ditt användarkonto hos Wiggle för att se din beställning. Om beställningen inte dykt upp inom 5 minuter så har något gått fel vid genomförandet av beställningen. Om du har fått ett mejl från PayPal där de skriver att du har betalat för din beställning men inte fått någon bekräftelse på beställningen från Wiggle, så ber vi dig logga in på ditt användarkonto hos Wiggle för att se om beställningen finns med där. Gör den inte det så kan du Kontakta oss . Uppge ditt namn, den mejladress du använt för ditt Wigglekonto samt PayPalkonto, de varor du beställt samt eventuella rabattkoder du använde vid beställningen. På så sätt kan vi återskapa din beställning och koppla den till din betalning hos PayPal.
  • Om du använder Switch/Maestro med PayPal: När du ska genomföra betalningen hos PayPal efter att ha skickats vidare till deras sida så frågar de om dina kortuppgifter trots att du redan uppgett dem när du skapade ditt konto. Även fast du skriver in uppgifterna igen så dyker det upp ett felmeddelande. PayPal rekommenderar att du då uppger kortuppgifterna för ett annat kredit- eller kontokort. Behöver du ytterligare hjälp ber vi dig kontakta PayPal.
  • 'Köparen har restriktioner' - PayPal har satt restriktioner på ditt konto och har inte kunnat fullfölja beställningen. Vi ber dig att kontakta PayPal för att lösa problemet. Alternativt så kan du ändra betalningsalternativ och betala direkt till Wiggle med betalkort. Uppdatera då din användarprofil på Wiggle med det kort du vill använda och kontakta oss för ytterligare hjälp.
  • 'Transaktionen kan inte genomföras’ - PayPal anser att du inte har tillräckligt med pengar för att genomföra beställningn. Vi ber dig att kontakta PayPal för hjälp och sedan kontakta oss när problemet är löst. Då kan vi göra ett nytt försök att behandla din beställning. Alternativt så kan du ändra betalningsalternativ och betala direkt till Wiggle med betalkort. Uppdatera då din användarprofil på Wiggle med det kort du vill använda och kontakta oss för ytterligare hjälp.
  • 'Konto saknas' – Det konto som du valt att betala din beställning med är inte längre kopplat till ditt PayPal-konto eller till din beställning. Vi ber dig kontakta PayPal för att lösa problemet. Alternativt så kan du ändra betalningsalternativ och betala direkt till Wiggle med betalkort. Uppdatera då din användarprofil på Wiggle med det kort du vill använda och kontakta oss för ytterligare hjälp.
  • 'Transaktion nekad pga högriskkonto' - PayPal har gjort en riskanalys på ditt konto av säkerhetsskäl och anser att ditt konto kan innebära en hög risk, och vill därför inte fullfölja beställningen. Vi ber dig kontakta PayPal för att lösa problemet. Alternativt så kan du ändra betalningsalternativ och betala direkt till Wiggle med betalkort. Uppdatera då din användarprofil på Wiggle med det kort du vill använda och kontakta oss för ytterligare hjälp.

Presentkort och rabattkoder

Presentkort och rabattkoder

För att använda ditt presentkort eller din rabattkod så följer du bara stegen nedan:

  1. Välj den/de produkt(er) som du vill beställa och lägg till dem i din varukorg.
  2. Skriv in rabattkoden i fältet “rabattkod” och tryck på “lägg till rabattkod” för att lägga till den. Om du av någon anledning inte kan använda din rabattkod på beställningen så kommer det att dyka upp ett meddelande om det på skärmen. Det kan hända att du måste göra någon ändring i din beställning för att rabattkoden ska vara giltig.
  3. Nu kan du fortsätta till kassan som vanligt.

Viktig information om presentkort:

  • Presentkort kan användas för att betala för alla produkter på Wiggle.se, förutom andra presentkort eller biljetter till evenemang.
  • Du behöver inte använda upp presentkortets hela belopp vid ett och samma tillfälle. Vi håller reda på hur mycket du använt så att du kan använda resterande belopp vid ett senare tillfälle.
  • Presentkort är giltiga i 24 månader efter inköpsdatumet, så se till att du utnyttjar ditt presentkort i tid!
  • Presentkorten utfärdas i pund. Du kan fortfarande använda ditt presentkort efter att du ändrat vilken valuta du vill betala i, men presentkortets värde räknas om enligt aktuell valutakurs.
  • Tyvärr går det inte att använda presentkort vid beställningar via finance payment (endast tillgängligt för kunder i Storbritannien).
  • Om du haft turen att få mer än ett presentkort så går det bra att använda flera presentkort vid samma beställning. Allt du behöver göra är att upprepa samma steg som du gjorde när du lade till din första rabattkod.

För mer information om rabattkoder, gå till våra Allmänna villkor här.

.