Beställningar och avbeställningar

Hur gör jag för att beställa?

Hur gör jag för att beställa?

Det är så enkelt att beställa att vi egentligen inte tror du behöver några instruktioner, men här kommer de ändå för säkerhetsskull:

  1. Hitta den vara du vill beställa.
  2. Välj färg/storlek om det behövs i rullistan till höger om bilden på produkten. Passa samtidigt på att kolla om varan finns i lager. När du är nöjd med ditt val så klickar du på “Lägg i varukorgen”.
  3. Därefter kommer du till din varukorg. Där kan du lägga till eventuella rabattkoder och presentkort i fältet “ange rabattkod” till vänster på skärmen. Klicka här för mer information om hur du använder våra rabattkoder och presentkort . Du kan nu fortsätta handla om du vill och lägga till fler varor i varukorgen.
  4. Du kan när som helst kolla summan av din beställning genom att klicka på “se alla varor i varukorgen” högst upp i högra hörnet på hemsidan.
  5. Fraktkostnaderna visas i fältet till höger om “leverans” i varukorgen och det inkluderar även eventuella extrakostnader för ditt val av leveransadress. Klicka HÄR. för mer information om våra leveransalternativ
  6. Du kan när som helst ta bort varor ur din varukorg eller ändra antalet. För att spara de ändringar du gjort så trycker du på “spara”.
  7. Klicka på “Gå till kassan” som du hittar både på toppen och botten av sidan, för att fortsätta till kassan och genomföra beställningen.
  8. Logga in med ditt användarnamn och lösenord eller fortsätt till kassan med ett gästkonto. Du kan alltid välja att skapa ett konto hos Wiggle vid ett senare tillfälle.
  9. Välj det leveranssätt du önskar och lägg till ett meddelande till fraktbolaget om det är något du behöver upplysa dem om. Se till att dina adressuppgifter stämmer innan du klickar på “Fortsätt till betalning”. Klicka HÄR för mer information om våra betalningsalternativ
  10. Välj den valuta som du vill betala i och vilken betalningsmetod du vill använda dig av genom att klicka i cirkeln bredvid respektive metod.
  11. Om det du har beställt är en present till någon och du inte vill att räkningen ska följa med i paketet så klickar du i “detta är en present”. Om du vill lägga till ett meddelande till de som hanterar din beställning hos Wiggle så klickar du i rutan “Här kan du skriva in information till Wiggle rörande din beställning”. Det dyker då upp en ruta där du kan skriva ditt meddelande. Ditt meddelande läses så fort som möjligt av någon av oss på Wiggle.
  12. Dubbelkolla din beställning och se till att alla uppgifter stämmer. Om allting stämmer så är det bara att klicka på “skicka in beställningen”.
  13. Därefter skickas du vidare till en sida med en bekräftelse på din beställning. Där kan du se ditt ordernummer, men det kommer även skickas en bekräftelse till dig via mejl inom kort.

OBS! Du kan inte göra en beställning till en boxadress och Wiggle avråder ifrån beställningar till hotell eller tredje part. Kunder som beställer till hotell eller tredje part gör det helt på egen risk och tyvärr kan Wiggle inte ta ansvar för eventuella skador eller uteblivna leveranser i sådana fall. Vi kommer däremot göra vad vi kan för att hjälpa till om det är möjligt.

Tullregler

Tullregler

Det är inga tullavgifter på varor som skickas inom EU. Alla skatter och avgifter är redan inkluderade i priset på beställningar inom EU.

Skatter och andra eventuella avgifter för beställningar som skickas till länder utanför EU är inte inkluderade i priset för beställningen. Var beredd på att det kan uppstå extraavgifter för dig när dina varor kommer fram.

Varor som skickas till Kanarieöarna säljs utan spansk moms inkluderat i priset, men det kan hända att du behöver betala andra skatter eller avgifter när paketet kommer fram. För att vara säker på att inte behöva betala spansk moms så ber vi alla våra kunder från Kanarieöarna att välja “Spanien-Kanarieöarna” som leveransadress.

OBS! Det är lag på att uppge det totala värdet på alla paket som skickas till en adress utanför Europa (exklusive fraktkostnader) och det kan förekomma extraavgifter i form av skatter när paketet väl kommer fram. Det är en brottslig handling att uppge falsk information i detta formulär. Därför kan vi inte uppge ett lägre värde på paketets innehåll eller märka den som present. Be oss därför inte att göra något av det. Kontakta tullverket i ditt hemland för mer information om införselregler, skatter och avgifter.

Extraavgifter i samband med införsel av ditt paket betalas av dig som kund. Tyvärr har vi ingen kontroll över dessa avgifter och kan inte förutse hur höga eller låga de kommer att bli. Därför är det inte möjligt för oss att ersätta sådana kostnader oavsett vilka omständigheterna är.

Lagerstatus

Lagerstatus

Om lagerstatusen är låg eller om varan utgår ur sortimentet så har de som redan skickat in sin order förtur. Du kan kolla lagerstatusen när som helst genom att följa stegen nedan:

  1. Klicka på knappen “köp nu” som du hittar under bilden på produkten.
  2. Välj vilken färg/storlek du vill ha om den informationen krävs för produkten.
  3. Lagerstatusen visas då bredvid ditt val av produkt.

Viktig information för avbetalningar (Finance order- endast tillgängligt för kunder i Storbritannien) - Denna typ av betalning registreras inte förrän du har fyllt i formuläret och skickat det till det aktuella bolaget via post. Denna fördröjning kan vara ofördelaktig för dig som kund. För att se till att du står kvar i kön och inte går miste om den vara du har beställt så rekommenderar vi att du betalar med kort.

Viktig information om beställningar via PayPal – Summan för beställningen dras alltid vid den tidpunkt som du skickar in beställningen, oavsett om varan finns i lager eller inte.

Notera: Om en kund returnerar en oanvänd vara kommer vi lägga upp den på hemsidan för försäljning även om tillverkaren har slutat producera denna vara.

Avbeställning

Avbeställningar

Om du vill avbeställa din beställning innan vi har hunnit skicka den så är det bara att följa stegen nedan:

  1. Logga in på ditt användarkonto
  2. Klicka på ”Mina beställningar” i menyn till vänster
  3. Välj vilken beställning du vill avbeställa
  4. Klicka på “avbeställ”

Notera att vårt mål är att skicka varor så snabbt vi kan, så du har inte lång tid på dig att avbeställa en beställning. Om du upptäcker att du beställt fel eller att du inte längre vill ha det du beställt så ber vi dig att avbeställa så fort som möjligt för att undvika krångel.

Om knappen 'makulera beställningen' inte visas när du kollar på din order på ditt konto så betyder det att vi inte längre kan makulera den. Detta beror på att ordern håller på att behandlas och skickas ut till dig.

Även fast vi försöker vårt bästa för att hjälpa till så kan vi inte garantera att vi kan stoppa beställningen i tid.

Beställningar som skickats redan kan inte avbeställas. De måste istället skickas tillbaka till Wiggle. Läs mer om hur du då går tillväga på Rutiner för returer

När du avbeställt din beställning så kommer du att få ett bekräftelsemejl. Om du betalat med kort så betalas summan automatiskt tillbaka till ditt konto. Om du valde ett annat betalningsalternativ så bör du inte ha debiterats ännu, så då har du inte rätt till återbetalning. Har du väl avbeställt din beställning så går det tyvärr inte att aktivera den igen. Du får då skicka in en helt ny beställning.

OBS: Om du la din beställning som en gäst hos Wiggle och inte skapade ett konto efteråt så behöver du göra det här om du vill makulera en order .

Vår hemsida i mobilen

Vår hemsida i mobilen

Vi på Wiggle tycker att du ska ha möjligheten att handla från oss var du än befinner dig. Därför bestämde vi oss för att göra vår hemsida mobilvänlig!

Det enda du behöver göra för att komma till vår mobilsajt är att skriva in www.wiggle.se .